Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaufelder, Diana; Jagenow, Danilo; Drury, Kate; Hoferichter, Frances
TitelSocial relationships and motivation in secondary school.
Four different motivation types.
QuelleIn: Learning and individual differences, (2013) 24, S. 89-95Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-6080
DOI10.1016/j.lindif.2012.12.002
SchlagwörterPeer-Beziehungen; Soziale Situation; Selbstbeurteilung; Soziale Motivation; Soziale Beziehung; Adoleszenz; Schuljahr 07; Schuljahr 08; Sekundarstufe I; Sekundarschule; Schulische Motivation; Schüler-Schüler-Beziehung; Lernmotivation; Motivation; Jugendlicher
AbstractIn order to enhance our understanding of individual differences in scholastic motivation, the present study examined if social relationships in school are equally important for motivation across a large sample of adolescent students. Based on past research as well as our preliminary findings, it was hypothesized that there would be four different motivation types (MT): (1) teacher-dependent MT, (2) peer-dependent MT, (3) teacher- and peer-dependent MT, and (4) teacher- and peer-independent MT. Self-report data of 1088 seventh and eighth-grade students' perception of social relationships and scholastic motivation were used to test our model of four different motivation types. Confirmatory latent class analysis (CLCA) was conducted. In line with our hypothesis, the results of the CLCA confirmed our 4 latent class model. The results indicate the relevancy of the typology. The findings could be integral to the creation of learning programs that support students on a more individualized level. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and individual differences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: