Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Grotlüschen, Anke |
---|---|
Titel | Weiterbildung und lebenslanges Lernen an der Universität Hamburg. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 66 (2013) 4, S. 399-409Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Mediennutzung; Bildungsangebot; Informelles Lernen; Berufliche Fortbildung; Universität; Hochschulgesetz; Fernstudium; Weiterbildung; Weiterbildungsgesetz; Wissenschaftliche Weiterbildung; Lebenslanges Lernen; Zugang; Zulassungsverfahren; Deutschland; Hamburg |
Abstract | This article examines the extent to which universities, and in particular the University of Hamburg, is making a contribution to the development of lifelong learning. The University has claimed to be making such a contribution ever since it was founded, and again in the Bologna Process, but this has not materialized. Little attention is paid to far-reaching changes to the educational landscape such as continuing education courses and the spread of incremental learning systems. Key departments are not made responsible for the expansion of university education but serve rather to supplant and undermine adult education, as is evident in recent developments. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/3 |