Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenMacNeely, Sharon N.; Hallman, Clemens L.
TitelTeacher training project for bilingual and English to speakers of other languages teachers. Teacher training monograph no. 3.
Quelle(1986), 84 S.    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterEvaluation; Interview; Methode; Test; Testanwendung; Testkriterium; Lehrerausbildung; Schülerverhalten; Lernverhalten; Frage; Fragesatz; Gesprochene Sprache; Sprachkompetenz; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprache; Handbuch; Individueller Unterschied
AbstractThis monograph is designed to acquaint classroom teachers with the language proficiency guidelines of the American Council on the Teaching of Foreign Languages (ACTFL) and the oral testing guidelines of the Educational Testing Service (ETS). The guidelines are intended for language proficiency assessment by the oral interview technique. Designated pages are to be used as a pull-out manual before and after testing for illustrating how informal oral language proficiency assessment (OLPA) interviews are conducted. An introductory section discusses the need for OLPA, the interview technique, the history of oral language proficiency testing, terms and definitions, and caveats and common concerns. Three subsequent chapters examine proficiency levels (the rating scale and components of proficiency levels, and the ACTFL generic speaking descriptions), interviewing (techniques and procedures, interviewer bias and mistakes, and checklists, formats and other suggestions), and student variables (ages and developmental stages, cultural and environmental factors, and personal and affective characteristics). The ACTFL proficiency guidelines, additional test descriptions, and a brief reference list are appended.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)