Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRobertson, A. D.; Shaffer, P. S.
TitelUniversity student and K-12 teacher reasoning about the basic tenets of kinetic-molecular theory, Part I: Volume of an ideal gas.
QuelleIn: American journal of physics, 81 (2013) 4, S. 303-312
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-9505; 1943-2909
DOI10.1119/1.4775153
SchlagwörterTestaufgabe; Lernschwierigkeit; Physik; Physikunterricht; Teilchenmodell; Thermodynamik; Volumen
AbstractThis article reports on a long-term investigation of student and teacher reasoning about the basic tenets of kinetic-molecular theory as they relate to the concept of volume. This research grew out of the finding that university-level students and practicing K-12 teachers often treat the volume of a gas as different from that of its enclosing container. We examined the extent to which this tendency might be associated with incorrect reasoning about the motions of the particles in the gas. The results suggest that teachers and students often justify incorrect answers about the volume of a gas with incorrect statements about the motion of gas particles. 2013 American Association of Physics Teachers.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Osnabrück
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American journal of physics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: