Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrunner, José Joaquín
TitelChile.
Challenges to autonomy and accountability in a privatized context.
QuelleIn: Leadership and governance in higher education. Supplemental volume, 3 (2013) 3, S. 1-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2191-5989
SchlagwörterChile; Staat; Ausland; Hochschule; Staat; Hochschule; Hochschulsystem; Ausland; Chile
AbstractThis article explores the changing relations between autonomy and control in the highly privatized national higher education system of Chile. It examines how the system was implanted by a military regime committed to neo-liberal economic and social policies by pushing the privatization of tertiary education, and analyzes the system's evolution after the reestablishment of democracy, through public policies that sought to increase control over markets, university accountability to the State and other external stakeholders, and the capacity for self-regulation by the academic profession. These changes have resulted in close interconnectedness among the higher education institutions, market forces and government policies, which in turn have brought about increasing instability, with tensions and breakdowns at key points and a consequent lack of trust, which will have to be rebuilt. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Leadership and governance in higher education. Supplemental volume" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: