Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThompson, Denisse R.; Kaur, Berinderjeet; Koyama, Masataka; Bleiler, Sarah K.
TitelA longitudinal view of mathematics achievement of primary students: case studies from Japan, Singapore, and the United States.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 45 (2013) 1, S. 73-89
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-013-0485-7
SchlagwörterPrimarbereich; Schüler; Curriculum; Mathematik; Leistung; Wachstum
AbstractThis paper shares results from a secondary analysis of data from the participation of Japanese, Singaporean, and US students in the International Project on Mathematical Attainment (IPMA). IPMA was a longitudinal study to assess the mathematics achievement of primary students from their first year of schooling through the end of fifth grade. Tests were constructed to enable achievement on the same items to be assessed over multiple years, thus permitting the assessment of growth in achievement throughout primary school. Achievement is compared to the grade at which the content is introduced so that achievement can be related to students' opportunity to learn.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: