Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClarke, David John
TitelContingent conceptions of accomplished practice: the cultural specificity of discourse in and about the mathematics classroom.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 45 (2013) 1, S. 21-33
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-012-0452-8
SchlagwörterKultur; Unterrichtsgespräch; Unterrichtsforschung; Sprache; Internationaler Vergleich
AbstractClassroom discourse and professional discourse about classrooms constitute forms of social performance undertaken within affordances and constraints that can be both cultural and linguistic. The nature of those discourses performed in mathematics classrooms provides a key indicator of pedagogical principles underlying classroom practice and the theories of learning on which these principles are implicitly founded. The discourses about mathematics classrooms give expression to these pedagogical principles sometimes explicitly and sometimes through embedding privileged forms of practice in the naming conventions by which the mathematics classroom is described. The research reported in this paper suggests that each of these discourses is culturally and linguistically specific. As a consequence, conceptions of accomplished practice are contingent on the history of custom and insight embedded in the conventions of practice and the language with which that practice is described.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: