Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSriraman, Bharath; Haavold, Per; Lee, Kyeonghwa
TitelMathematical creativity and giftedness: a commentary on and review of theory, new operational views, and ways forward.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 45 (2013) 2, S. 215-225
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-013-0494-6
SchlagwörterQualitative Forschung; Kreativität; Psychologie; Psychometrie; Begabung; Metrik; Mathematik; Problem
AbstractIn this commentary we synthesize and critique three papers in this special issue of ZDM [R. Leikin and M. Lev, ibid. 45, No. 2, 183-197 (2013; ME 2013c.00187); M. Kattou et al., ibid. 45, No. 2, 167-181 (2013; ME 2013c.00188); D. Pitta-Pantazi et al., ibid. 45, No. 2, 199-213 (2013; ME 2013c.00217)]. In particular we address the theory that bridges the constructs of "mathematical creativity" and "mathematical giftedness" by reviewing the related literature. Finally, we discuss the need for a reliable metric to assess problem difficulty and problem sequencing in instruments that purport to measure mathematical creativity, as well as the need to situate mathematics education research within an existing canon of work in mainstream psychology.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: