Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMüller-Terpitz, Ralf
TitelConflict between freedom of research and teaching and the new models of governance and leadership.
QuelleIn: Leadership and governance in higher education. Supplemental volume, 3 (2013) 2, S. 57-70Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2191-5989
SchlagwörterSelbstverwaltung; Lehre; Verfassung; Freiheit von Forschung und Lehre; Hochschule; Verwaltung
AbstractFrom a legal point of view, legislators are obliged to find a reasonable balance between the academic freedom of research and teaching on the one hand and the governance of higher education institutions on the other. Nevertheless, legislators enjoy a broad range of discretion when formulating legal frameworks for governance and participation. These legislative powers do, in principle, not exclude strengthening the competences of executive bodies. However, analysis shows that academic staff of a higher education institution must be given the opportunity to participate sufficiently in decisions related to issues of research and teaching in order to ensure activities of high academic standards, which is the paramount criterion for adequacy of organizational structures of higher education institutions. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Leadership and governance in higher education. Supplemental volume" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: