Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCulver, Steven M.; Warfvinge, Per
TitelAssessment, accountability, and educational quality in the United States and Sweden.
QuelleIn: European Journal of Higher Education, 3 (2013) 1, S. 10-23Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2156-8235; 2156-8243
DOI10.1080/21568235.2013.778046
SchlagwörterLehre; Studium; Hochschulsystem; Qualitätssicherung; Student; Ausland; Schweden; USA
AbstractIn both Europe and the United States, accountability pressures have continued to increase, spurred by the higher-level policy groups represented by the EC in Europe and by the federal government in the US, forcing institutions to measure their effectiveness in ways that are more transparent to governmental bodies and the general public. These ways are increasingly focused on student learning outcomes, the outputs of the educational process, an approach that is different from the historical norm of looking at input measures. This article compares the progress of such accountability pressures on higher education institutions in Sweden and the US, with a particular eye toward changes in educational policy. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: