Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Rebholz, Sandra; Zimmermann, Marc |
---|---|
Titel | Applying computer-aided intelligent assessment in the context of mathematical induction. |
Quelle | Aus: Pan, Zhigeng (Hrsg.); Cheok, Adrain David (Hrsg.); Müller, Wolfgang (Hrsg.); Iurgel, Ido (Hrsg.); Petta, Paola (Hrsg.); Urban, Bodo (Hrsg.): Transactions on edutainment x. (2013) S. 191-201
PDF als Volltext |
Reihe | Lecture notes in computer science. 7775 |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-642-37918-5; 978-3-642-37919-2 |
DOI | 10.1007/978-3-642-37919-2_11 |
Schlagwörter | Schüleraktivität; Lernprozess; Lösungsstrategie; Mathematikunterricht; Computerunterstütztes Verfahren; Analyseverfahren; Bewertungssystem; Leistungsmessung |
Abstract | Intelligent Assessment represents a novel approach in the field of Computer-Aided Assessment (CAA). In Intelligent Assessment, the student's performance is not only assessed by the solution but also by the individual steps leading to the solution. The web-based exercise tool ComIn-M uses Intelligent Assessment in the context of mathematical induction. In this article we describe the basic principles of Intelligent Assessment and highlight its prototypical implementation using the tool ComIn-M as an example. In the evaluation we investigate the practicality of Intelligent Assessment with the tool in two recitation sections at the Universities of Education in Weingarten and Ludwigsburg (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2020/3 |