Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDeane, Neil; Rumlich, Dominik
TitelUsing comics in the classroom - The obvious way of creating a favourable learning environment?
QuelleAus: Eisenmann, Maria (Hrsg.); Hempel, Margit (Hrsg.); Ludwig, Christian (Hrsg.): Medien und Interkulturalität im Fremdsprachenunterricht. Zwischen Autonomie, Kollaboration und Konstruktion. Duisburg: Univ.-Verl. Rhein-Ruhr (2013) S. 183-204Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-942158-76-3; 978-3-942158-77-0
SchlagwörterBildungsforschung; Medien; Comic; Sekundarstufe I; Interesse; Didaktik; Unterricht; Fachdidaktik; Literaturunterricht; Fremdsprache; Fremdsprachenkenntnisse; Fremdsprachiger Spracherwerb
AbstractResults of research conducted in the field of EFL have generally concluded that the use of authentic materials in the classroom leads to increased motivation and an enjoyable learning environment. The use of comics in this context has also been favourably welcomed as they can provide an entertaining source of input and are easily obtainable. In conclusion, their use in the classroom appears to be an excellent resource for any teacher wishing to support students' learning through authentic materials. After a brief overview of notions such as authenticity, intercultural learning, learner autonomy, and the theory pertaining to the use of comics in the classroom, this paper seeks to critically evaluate the afore-mentioned conclusion on the basis of a case study with 150 learners, who completed a questionnaire on the use of comics in the language classroom. The results show that the initial assumption on the usefulness of comics is partly invalid since the popularity of comics is strongly related to students' age and interest, for instance. In our essay, we are going to argue that autonomous language learning could be a practical solution to this dilemma.
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: