Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Schmees, Markus; Krüger, Marc; Schaper, Elisabeth |
---|---|
Titel | E-Assessments an Hochschulen: Ein vielschichtiges Thema. |
Quelle | Aus: Krüger, Marc (Hrsg.); Schmees, Markus (Hrsg.): E-Assessments in der Hochschullehre. Einführung, Positionen & Einsatzbeispiele. Frankfurt, M.: PL Academic Research (2013) S. 19-32
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Psychologie und Gesellschaft. 13 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Sammelwerksbeitrag |
ISSN | 1612-488X |
ISBN | 978-3-631-64151-4; 978-3-653-03183-6 |
DOI | 10.3726/978-3-653-03183-6 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-128793 |
Schlagwörter | Digitale Medien; Medieneinsatz; Prüfung; Hochschule; Wirkung; E-Learning; Prüfung; Prüfungswesen; Technologiebasiertes Testen; Hochschullehre; Hochschule; E-Learning; Wirkung |
Abstract | Nowadays, e-assessments can be found in a lot of different areas at universities. This leads to various questions: What are they needed for? How can they be used? Which different kinds of e-assessments do exist and how can they support teaching? What are the advantages of electronic assessments compared to traditional ones? This article provides the answers to those questions. It moreover refers to associated methodical aspects and regards both chances and risks of using e-assessments in teaching. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2017/3 |