Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Gläser-Zikuda, Michaela |
---|---|
Titel | Qualitative Inhaltsanalyse in der Bildungsforschung - Beispiele aus diversen Studien. |
Quelle | Aus: Aguado, Karin (Hrsg.); Heine, Lena (Hrsg.); Schramm, Karen (Hrsg.): Introspektive Verfahren und qualitative Inhaltsanalyse in der Fremdsprachenforschung. Frankfurt, M.: Lang (2013) S. 136-159
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Kolloquium Fremdsprachenunterricht. 48 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Sammelwerksbeitrag |
ISSN | 1437-7829 |
ISBN | 978-3-631-64057-9; 978-3-653-02548-4 |
DOI | 10.3726/978-3-653-02548-4 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-128576 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Forschungsmethode; Inhaltsanalyse; Qualitative Analyse; Validität; Qualitative Sozialforschung; Computerprogramm; Arbeitstechnik; Datenauswertung; Qualität; Dokumentation |
Abstract | The aim of this contribution is to present Qualitative Content Analysis as an analytical method for empirical studies in the context of educational research and to discuss the investigative potential of this method. First, theoretical background and main analytical techniques of Qualitative Content Analysis are explained and illustrated based on examples from different empirical studies in educational research. Furthermore, Qualitative Content Analysis is discussed with respect to the combination of qualitative and quantitative research methods in the sense of triangulation and mixed methods approaches. Finally, content analytical criteria of scientific quality and software for qualitative analysis will be addressed. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2017/3 |