Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRau, Martina A.; Aleven, Vincent; Rummel, Nikol
TitelComplementary effects of sense-making and fluency-building support for connection making.
A matter of sequence?
QuelleAus: Lane, H. Chad (Hrsg.); Yacef, Kalina (Hrsg.); Mostow, Jack (Hrsg.); Graesser, Arthur (Hrsg.): Artificial intelligence in education. 16th international conference, AIED 2013, Memphis, TN, USA, July 9-13, 2013. Proceedings. Berlin u.a.: Springer (2013) S. 329-338
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLecture notes in computer science. 7926
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-642-39111-7; 978-3-642-39111-8; 978-3-642-39112-5
DOI10.1007/978-3-642-39112-5_34
SchlagwörterExperimentelle Untersuchung; Künstliche Intelligenz; Mediennutzung; Künstliche Intelligenz; Lernen; Schüler; Computerunterstützter Unterricht; Unterrichtsmethode; USA; Grafische Darstellung; Kongress; Schülerin; Intelligentes Tutorsystem; E-Learning; Schüler; Schülerin; Lernen; Lernprozess; Unterrichtsmethode; Computerprogramm; Computerunterstützter Unterricht; Intelligentes Tutorsystem; Lernsystem; Multimediales Lernen; E-Learning; Jahr 2013; Grafische Darstellung; Kongress; Studie; Studie; Memphis (Tenn.); USA
AbstractMultiple graphical representations can significantly improve students' learning. To acquire robust knowledge of the domain, students need to make connections between the different graphical representations. In doing so, students need to engage in two crucial learning processes: sense-making processes to build up conceptual understanding of the connections, and fluency-building processes to fast and effortlessly make use of perceptual properties in making connections. [The authors] present an experimental study which contrasts two hypotheses on how these learning processes interact. Does understanding facilitate fluency-building processes, or does fluency enhance sense-making processes? And consequently, which learning process should intelligent tutoring systems support first? [Their] results based on test data and tutor logs show an advantage for providing support for sense-making processes before fluency-building processes. To enhance students' robust learning of domain knowledge, ITSs should ensure that students have adequate conceptual understanding of connections between graphical representations before providing fluency-building support for connection making. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: