Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMannsfeld, Marc; Wichmann, Astrid; Krämer, Nicole; Rummel, Nikol
TitelBlended learning experiences in a multimodal setting.
The impact of communication channels and learners' CMC expertise on perceived social presence and motivation.
QuelleAus: Rummel, Nikol (Hrsg.); Kapur, Manu (Hrsg.); Nathan, Mitchell (Hrsg.); Puntambekar, Sadhana (Hrsg.): CSCL 2013 conference proceedings. 2. Short papers, panels, posters, demos & community events. . (2013) S. 89-92
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterPädagogische Psychologie; Multimedia; Lernen; Motivation; Pädagogische Psychologie; Multimedia; Lernen; Lernprozess; Motivation; Blended Learning; Online-Kommunikation
AbstractVirtual learning environments are increasingly used to support online and blended learning settings. Yet, little is known about how different synchronous communication modalities influence students' perceptions of social presence in learning settings. Existing laboratory research indicates that social presence is negatively affected when communication cues are reduced to text. Using a within-subject design, [the authors] investigated whether differences in communication modality (1. chat, 2. audio, and 3. audio-video) affect social presence and motivation in a blended learning seminar. Results show in contrast to laboratory findings that communication modality did not directly affect students' perceptions of social presence. Instead, expertise in computer-mediated communication (CMC) appeared as important moderating variable that facilitated the perception of social presence as well as motivation in the chat modality more strongly than in audio or audio-video. Current results provide new insights and practical implications for online learning settings that use synchronous CMC. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: