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InstitutionOECD
TitelPISA 2012 results. 2. Excellence through equity. Giving every student the chance to succeed.
Gefälligkeitsübersetzung: PISA 2012 Ergebnisse. 2. Exzellenz durch Chancengerechtigkeit. Allen Schülern die Voraussetzungen zum Erfolg sichern.
QuelleParis: OECD (2013), 330 S.
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BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-20112-2; 978-92-64-20112-5; 978-92-64-20113-2
DOI10.1787/9789264201132-en
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fallstudie; Bildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Familienstruktur; Bildungspolitik; Bildungsreform; Chancengleichheit; Einkommen; Eltern; Mehrsprachigkeit; Partizipation; Schüler; Schule; Soziale Ungleichheit; Sozialpolitik; Standort; Vorschulerziehung; Bildungspolitik; Bildungsreform; Internationaler Vergleich; Fallstudie; Leistungsmessung; Zugang; Heterogenität; Familienstruktur; Eltern; Vorschulerziehung; Schule; Schulsystem; Schüler; Schülerleistung; Zweite Generation; Lernbedingungen; Mehrsprachigkeit; Standort; Mathematische Kompetenz; Migrationshintergrund; Partizipation; Sozialpolitik; Sozioökonomische Lage; Einkommen; Migrationshintergrund; Internationaler Vergleich; Benachteiligung; Einflussfaktor; Heterogenität; Leistungsmessung; Zugang; Erste Generation; PISA (Programme for International Student Assessment); OECD-Staaten
AbstractThis second volume of PISA 2012 results defines and measures equity in education and analyses how equity in education has evolved across countries between PISA 2003 and 2012. The volume examines the relationship between student performance and socio-economic status, and describes how other individual student characteristics, such as immigrant background and family structure, and school characteristics, such as school location, are associated with socio-economic status and performance. The volume also reveals differences in how equitably countries allocate resources and opportunities to learn to schools with different socio-economic profiles. Case studies, examining the policy reforms adopted by countries that have improved in PISA, are highlighted throughout the volume. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/3
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