Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWillems, Frank
TitelStimulating civic virtue in students.
An exploratory study of teachers in dutch catholic primary education.
Gefälligkeitsübersetzung: Förderung bürgerschaftlicher Tugenden bei Studenten. Eine explorative Studie unter Lehrern in der niederländischen katholischen Primärbildung.
QuelleMünster: Waxmann (2013), 152 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheResearch on religious and spiritual education. 6
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-8309-2898-0
SchlagwörterKatholische Soziallehre; Berufsrolle; Bürger; Lehrer; Lehrerbildung; Niederlande; Politische Bildung; Toleranz; Katholische Soziallehre; Tugend; Wertorientierung; Lehrer; Lehrerbildung; Lehrerbildende Schule; Ethische Erziehung; Toleranz; Tugend; Politische Bildung; Wertorientierung; Berufsrolle; Implementierung; Katholische Kirche; Bürger; Niederlande
Abstract"During the last two decades interest in children's development of good citizenship has grown among political and educational theorists in the Western world, leading to much debate about the concept of citizenship education. In this study, a specific approach to citizenship education is proposed, namely a virtue-ethical approach, which explicitly links citizenship education to moral education. From the virtue-ethical point of view, citizenship education is aimed at developing the civic virtues (attitudes that enable citizens to contribute to society), such as justice, tolerance and solidarity. Since this study focuses an teachers in Catholic education, these three virtues have been interpreted from a community-centred, active perspective, which is supposed to fit the normative framework of Catholic schools. The central question of this study is to what extent teachers in Dutch Catholic primary education possess the qualities that are needed to stimulate students' civic virtues, and in what way these qualities can be improved. Two kinds of moral pedagogical teacher behaviour are central: the teachers' modelling behaviour and the way teachers arrange their moral classroom discussions. These two kinds of behaviour will be studied as well as their relationship with the teachers' moral beliefs. Furthermore, a teacher course that is designed to stimulate these two kinds of moral pedagogical behaviour is evaluated." (publisher's description).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: