Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRobertson, Susan L.
Titel"Hullabaloo in the groves of academe".
Politics of 'instituting' a market in English higher education.
Gefälligkeitsübersetzung: "Hullabaloo in der Festung der Akademie". Politik der 'Institutionalisierung' eines Marktes in der englischen Hochschulbildung.
QuelleAus: Zgaga, Pavel (Hrsg.); Teichler, Ulrich (Hrsg.); Brennan, John (Hrsg.): The globalisation challenge for European higher education. Convergence and diversity, centres and peripheries. Frankfurt, Main: P. Lang (2013) S. 161-184Verfügbarkeit 
ReiheHigher education research and policy. 4
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-631-63908-5
SchlagwörterAutorität; Autorität; Großbritannien; Markt; Wettbewerb; Hochschule; Institutionalisierung; Hochschulpolitik; Legitimation; Internationaler Vergleich; Institutionalisierung; Marktmechanismus; Hochschulbildung; Legitimation; Markt; Marktmechanismus; Wettbewerb; Ökonomisierung; Hochschulbildung; Hochschulpolitik; Hochschule; Internationaler Vergleich; Großbritannien
Abstract"This chapter examines the complexities of the development of a competitive higher education market open to for-profit providers. It does this through a case study of Higher Education policies in England. A core argument is that markets do not emerge as a result of policy fiat; rather, markets must be instituted. Creating a competitive higher education market, however, directly challenges existing institutionalized interests including its rules, routines and values. To develop my case, the author draws upon the work of Karl Polanyi (1992) who points out that instituting a market is a highly political process involving competing values, the exercise of authority, claims to what is legitimate, and the possibility of failure. He reflects on these developments for higher education policymaking in England, on what these developments might mean for the sector, and their implications for higher education across Europe." (author's abstract).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: