Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFalconer, Isobel; McGill, Lou; Littlejohn, Allison; Boursinou, Eleni
Sonst. PersonenRedecker, Christine (Hrsg.); Castaño Muñoz, Jonatan (Hrsg.); Punie, Yves (Hrsg.)
InstitutionEuropäische Gemeinschaften / Gemeinsame Forschungsstelle
TitelOverview and Analysis of Practices with Open Educational Resources in Adult Education in Europe.
JRC Scientific and Policy Reports.
QuelleLuxembourg: Publications Office of the European Union (2013), 82 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-79-34178-6
DOI10.2791/34193
SchlagwörterDigitale Medien; Medienangebot; Mediennutzung; Medienpädagogik; Open Educational Resources; Unterrichtsmaterial; E-Learning; Erwachsenenbildung; Lizenz; Open Access; Europa
Abstract"This report synthesizes the findings of the "OER4Adults study", a study conducted in 2012-13 by a team from the Caledonian Academy, Glasgow Caledonian University, under a contract with the European Commission Joint Research Centre IPTS, and in collaboration with DG Education and Culture. The project aimed to provide an overview of Open Educational Practices in adult learning in Europe, identifying enablers and barriers to successful implementation of practices with OER. The report identifies over 150 Open Educational Resources (OER) initiatives, and develops a typology that classifies them primarily by their main activity type. A survey based on the typology drew 36 responses from initiative leaders, and these are analysed against a context of developments in adult learning to arrive at an analysis of strengths, weaknesses, opportunities and threats facing OER in adult learning in Europe. The analysis reveals six tensions that drive developing Open Educational Practices in adult learning; open versus free; traditional versus new approaches; altruism versus marketisation; community versus openness; mass participation versus quality; addon versus embedded funding. The report recommends: 1. Recognising that 'learning' takes place everywhere; 2. Extending the range of people and organisations that produce and use resources; 3. Thinking about OER more broadly than as content; 4. Promoting awareness of open licensing and its implications; 5. Improving the usability of OER; and 6. Planning for sustained change." [Abstract Source: http://ipts.jrc.ec.europa.eu/publications/pub.cfm? id=6744].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: