Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlossfeld, Hans-Peter; Trautwein, Ulrich; Maurice, Jutta von
TitelStudying disparities in access to higher education: input of the German National Educational Panel Study.
QuelleAus: McElvany, Nele (Hrsg.); Holtappels, Heinz Günter (Hrsg.): Empirische Bildungsforschung. Theorien, Methoden, Befunde und Perspektiven. Festschrift für Wilfried Bos. Münster u.a.: Waxmann (2013) S. 109-124
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-8309-2888-2; 978-3-8309-2888-1
SchlagwörterBildungsforschung; Empirische Forschung; Längsschnittuntersuchung; Panel; Bildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Chancengleichheit; Deutschland; Gymnasium; Längsschnittuntersuchung; Bildungssystem; Schule; Soziale Ungleichheit; Bildungssystem; Bildungsforschung; Bestandsaufnahme; Forschungsbericht; Panel; Ungleichheit; Empirische Forschung; Schule; Schulsystem; Gymnasium; Sekundarbereich; Abitur; Ungleichheit; Hochschulzugang; Bestandsaufnahme; Forschungsbericht; Deutschland
AbstractThe [...] article has a twofold aim: First, it should provide an overview of the German situation and what can be learned from it. To this end, it describes the central characteristics of the German educational system (see section 1) and reports central research findings, primarily from just one of the German states, addressing the fairness of access to higher education (see section 2). This overview will also highlight the limitations of currently available datasets. Second, it aims to draw the reader's attention to the potential of a major research project in Germany that has many more general affordances for the community of researchers. Specifically, the authors shall describe the main features of the German National Educational Panel Study, a nationwide longitudinal study that assesses competence levels along with many other variables (see section 3). Because access to this dataset will be readily available for researchers from all over the world, it will soon become possible to address many research questions that simply cannot be answered with the currently available datasets. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: