Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Lange, Dirk; Onken, Holger |
---|---|
Titel | Political socialization, civic consciousness and political interest of young adults. Empirical evidence from Germany and some theoretical implications. |
Quelle | Aus: Print, Murray (Hrsg.); Lange, Dirk (Hrsg.): Civic education and competences for engaging citizens in democracies. Rotterdam u.a.: Sense Publ. (2013) S. 65-76
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Civic and political education. 3 |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-94-6209-147-4; 978-94-6209-172-6 |
DOI | 10.1007/978-94-6209-172-6_6 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Bildungsinteresse; Einstellung (Psy); Zufriedenheit; Soziale Herkunft; Sozialisation; Gymnasium; Schüler; Interesse; Demokratie; Politik; Politisches Verhalten; Sozioökonomische Lage; Berufsschule; Zukunftserwartung; Informationsverhalten; Deutschland; Niedersachsen |
Abstract | The authors explore the effects of social characteristics and social psychological factors on political attitudes of young people and their civic consciousness. On the basis of a survey with about 1200 respondents they show that socioeconomic status has major impact on attitudes and consciousness. Another outcome of the analyses implicates great importance of personal expectations for the future and aspired educational achievement on political interest. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/2 |