Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCreemers, Bert; Kyriakides, Leonidas; Panayiotou, Anastasia; Bos, Wilfried; Holtappels, Heinz Günter; Vennemann, Mario; Pfeifer, Michael; Wendt, Heike; Scharenberg, Katja; Smyth, Emer; McMahon, Léan; McCoy, Selina; Van Damme, Jan; Vanlaar, Gudrun; Antoniou, Panayiotis; Charalambous, Charalambos; Charalambous, Evi; Maltezou, Eliana; Zupanc, Darko
TitelEstablishing a knowledge base for quality in education: testing a dynamic theory for education.
Handbook on designing evidence-based strategies and actions to promote quality in education.
QuelleMünster u.a.: Waxmann (2013), 96 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 87-96
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-8309-2933-1; 978-3-8309-2933-8
SchlagwörterBildung; Fragebogenerhebung; Interview; Längsschnittuntersuchung; Selbstevaluation; Vergleich; Chancengleichheit; Belgien; Bildung; Chancengleichheit; Deutschland; Griechenland; Interview; Irland; Längsschnittuntersuchung; Lehrer; Modell; Qualität; Bildungssystem; Schüler; Schule; Slowenien; Bildungssystem; Flandern; Zypern; Projekt; Analyse; Schulleiter; Evidenz; Schulklasse; Dokument; Vergleich; Selbstevaluation; Schule; Schulleiter; Schulklasse; Lehrer; Schüler; Projekt; Effektivität; Analyse; Dokument; Effektivität; Einflussfaktor; Evidenz; Modell; Qualität; Belgien; Deutschland; Flandern; Griechenland; Irland; Slowenien; Zypern
AbstractAlthough European policies promote the development of a knowledge-based society, international comparative studies reveal that large differences exist in the average achievement level and in offering equal opportunities to diverse student populations. In this handbook the authors provide suggestions to schools on establishing an evidence-based and theory-driven approach to promote quality in education. Specifically, they offer guidelines to schools on how to establish School Self-Evaluation (SSE) mechanisms measuring the functioning of school factors and identify priorities for improvement. By making use of the knowledge-base of EER [Educational Effectiveness Research], schools are also provided with guidelines on how to develop strategies and action plans to address their improvement priorities. Thus, the main aim of this handbook is to encourage readers, when faced with different challenges/problems, to uncover and exploit the available knowledge-base of EER and to act with flexibility in using the dynamic approach to design, implement and evaluate policies and action plans for promoting quality in education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: