Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPrint, Murray (Hrsg.); Lange, Dirk (Hrsg.)
TitelCivic education and competences for engaging citizens in democracies.
QuelleRotterdam u.a.: Sense Publ. (2013), 166 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCivic and political education. 3
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-94-6209-147-4; 978-94-6209-172-6
DOI10.1007/978-94-6209-172-6
SchlagwörterDemokratische Bildung; Kompetenz; Staatsbürgerliche Erziehung; Delphi-Methode; Empirische Untersuchung; Evaluation; Deutschland; Europa; Lernen; Partizipation; Politische Bildung; Wert; Evaluation; Politische Sozialisation; Kompetenz; Politisches Bewusstsein; Politische Betätigung; Lehren; Interesse; Interesse; Lernen; Lehren; Partizipation; Politische Betätigung; Politische Bildung; Politische Sozialisation; Politisches Bewusstsein; Einflussfaktor; Tagungsbericht; Wert; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Deutschland; Europa
AbstractWhat competences do young citizens need to be considered as active and engaged in the context of a modern Europe? In 2011 an invited research symposium of leading civic and political educators, social scientists and educational administrators from Europe met in Hannover, Germany to consider this key concern facing Europe today. In examining the above question the symposium addressed two significant issues: 1. Identify key competencies required for active citizenship of young people in Europe of the future. 2. Translate those competencies to school-based activities in the form of curricular and pedagogical strategies. The group addressed these questions through discussion in the symposium and through previously prepared papers. Subsequently the group participated in a modified Delphi Technique to identify the key competences and the final competences are presented in this book. The chapters of this book represent the contribution of the participants before, during and after the symposium with opportunities for review and reflection. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: