Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Christenson, Sandra L. (Hrsg.); Reschly, Amy L. (Hrsg.); Wylie, Cathy (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Handbook of Research on Student Engagement. 1. softcover pr. |
Quelle | New York, NY u.a.: Springer (2013), XXVII, 840 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-461-46791-8; 978-1-461-46791-5 |
DOI | 10.1007/978-1-4614-2018-7 |
Schlagwörter | Kompetenz; Empirische Forschung; Methode; Vergleich; Bewältigung; Einstellung (Psy); Emotion; Identifikation; Intelligenz (Psy); Leistungsfähigkeit; Resilienz; Selbstbestimmung; Selbstwirksamkeit; Verhalten; Psychometrie; Ethnizität; Soziale Beziehung; Risikokind; Familie; Schulreform; Eltern; Schule; Schülermitwirkung; High School; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Schülerleistung; Interesse; Lernmotivation; Motivation; Soziale Kompetenz; Peer Group; Unterrichtsklima; Außerschulische Tätigkeit; Unterricht; Lesekompetenz; Messverfahren; Soziokulturelle Bedingung; Abbruch; Einflussfaktor; Handbuch; Leistungsmessung; Modell; Nachschlagewerk; Jugendlicher |
Abstract | Grounding data in real-world learning situations, contributors analyze indicators and facilitators of student engagement, link engagement to motivation, and gauge the impact of family, peers, and teachers on engagement in elementary and secondary grades. Findings on the effectiveness of classroom interventions are discussed in detail. And because assessing engagement is still a relatively new endeavor, chapters on measurement methods and issues round out this important resource. Topical areas addressed in the handbook include: 1. Engagement across developmental stages; 2. Self-efficacy in the engaged learner; 3. Parental and social influences on engagement and achievement motivation; 4. The engaging nature of teaching for competency development; 5. The relationship between engagement and high-risk behavior in adolescents; 6. Comparing methods for measuring student engagement. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/1 |