Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBaschung, Lukas
TitelDoctoral education's reform in Switzerland and Norway.
A public management analysis.
Gefälligkeitsübersetzung: Reform der Doktorandenausbildung in der Schweiz und in Norwegen. Eine Public Management-Analyse.
QuelleBern: P. Lang (2013), X, 335 S.Verfügbarkeit 
Zugl.: Lausanne, Univ., Diss., 2010.
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-0343-1262-2; 978-3-0352-0171-0
SchlagwörterOrganisationswandel; Akademiker; Bildungsreform; Management; Norwegen; Schweiz; Wissenschaftliches Arbeiten; Hochschule; Organisationswandel; Bildungsreform; Hochschulschrift; Hochschulbildung; Promotion; Management; Hochschulbildung; Promotion; Wissenschaftliches Arbeiten; Akademiker; Hochschule; Hochschulschrift; Öffentliche Verwaltung; Norwegen; Schweiz
Abstract"Since the beginning of the 21st century, doctoral education has gained an increasingly important place on the reform agenda of higher education institutions and also at national and European policy levels. By paying particular attention to the characteristics and role of recently emerged Doctoral and Research Schools, this book examines on a broad empirical basis what this reform consists of in two small but scientifically and economically successful countries - Switzerland and Norway. This reform also raises the question to what extent power shifts take place regarding the doctoral process. Thus, does the 'Thesis director' lose his or her power at the expense of other actors? Observed shifts are characterized through components of varying Public Management Narratives. In order to consider existing variety, case studies have been chosen on the basis of four variables - type of national political system, size and type of higher education institution and type of scientific discipline. This methodological framework allows not only illustrating variation in the reform process and its causes but also the development of a new University Governance Scheme." (publisher's description).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: