Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSimon, Marielle (Hrsg.); Ercikan, Kadriye (Hrsg.); Rousseau, Michel (Hrsg.)
TitelImproving large-scale assessment in education.
Theory, issues, and practice. 1. publ.
QuelleNew York, NY u.a.: Routledge (2013), XVIII, 298 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducation
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-89457-3; 978-0-415-89457-9
SchlagwörterFragebogen; Methode; Skalierung; Auswertung; Diagnostischer Test; Psychometrie; Test; Testauswertung; Testdurchführung; Testmethodik; Testverfahren; Englischunterricht; Mehrsprachigkeit; Messung; Methode; Schüler; Skalierung; Statistik; Test; Lehrbuch; Testauswertung; Auswertung; Fragebogen; Computerunterstütztes Verfahren; Leistungsbeurteilung; Leistungsmessung; Psychometrie; Auswahlverfahren; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Lehrbuch; Mehrsprachigkeit; Englischunterricht; Computerunterstütztes Verfahren; Messung; Statistik; Auswahlverfahren; Leistungsmessung; Prüfverfahren; Statistische Methode
AbstractLarge-scale assessments (LSAs) are playing a growing role in education policy decisions, accountability, and education planning worldwide. This book focuses on central issues that are key components of the successful planning, development, and implementation of LSAs. The book's main distinction is its focus on practice-based cutting-edge research. This is achieved by having chapters co-authored by world-class researchers in collaboration with measurement practitioners. The result is a how-to book whose language is accessible to practitioners and graduate students as well as academics. [...] An introductory chapter is followed by 15 chapters that each focus on a specific issue. The content is prescriptive and didactic in nature but based on the most recent scientific research. It includes successful experiences, exemplary practices, training modules, interesting breakthroughs or alternatives, and promising innovations regarding large-scale assessments. Finally, it covers meaningful topics that are currently taking center stage, such as motivating students, background questionnaires, comparability of different linguistic versions of assessments, and cognitive modeling of learning and assessment. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: