Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPeri, Giovanni; Shih, Kevin Y.
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelForeign scientists and engineers and economic growth in Canadian labor markets.
Gefälligkeitsübersetzung: Ausländische Wissenschaftler und Ingenieure und das wirtschaftliche Wachstum im kanadischen Arbeitsmarkt.
QuelleBonn (2013), 30 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIZA discussion paper. 7367
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterArbeitnehmer; Ausländer; Beruf; Informatik; Ingenieur; Kanada; Mathematik; Naturwissenschaften; Technik; Wirtschaftswachstum; Wissenschaftler; Auswirkung; Migration; Inländer; Informatik; Mathematik; Naturwissenschaften; Inländer; Migration; Beschäftigungseffekt; Einkommenseffekt; Produktivitätseffekt; Wirtschaftswachstum; Beruf; Ingenieur; Ausländeranteil; Auswirkung; Regionalverteilung; Technik; Hochschulabsolvent; Arbeitnehmer; Ausländer; Wissenschaftler; Kanada
AbstractIn this paper we analyze the impact of foreign-born workers in the fields of Science, Technology, Engineering and Math (STEM) on employment and wages in Canadian geographical areas during the period 1991-2006. Canadian policies select immigrants with a strong emphasis on high educational attainment. Moreover the foreign-born constitute a third of the Canadian population making Canada a very good case to analyze the effect of foreign- STEM workers on the local economy. We use the dispersion of immigrants by nationality across 17 geographical areas in 1981 to predict the supply-driven increase in foreign Scientists and Engineers during the period 1991-2006. Then we analyze their impact on the employment and wages of college and non-college educated Canadian-born (native) workers. We find significant positive effects on the wages and (to a lesser extent) employment of college educated natives. We also find a smaller positive effect on the wages and employment of native workers with very low levels of education (i.e. those with no high school degree). This implies a positive productivity effect of foreign-STEM workers in Canada, and also a college bias in their contribution to productivity growth. Compared to the effect of foreign Scientists and Engineers in US cities, the Canadian results show similar effects on wages of college educated and at least partial evidence of a positive diffusion of the effect to non-college educated, which was not present in the US. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: