Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMullins, Dejana; Deiglmayr, Anne; Spada, Hans
TitelMotivation and emotion in shaping knowledge co-construction.
QuelleAus: Baker, Michael (Hrsg.): Affective learning together. Social and emotional dimensions of collaborative learning. London: Routledge (2013) S. 139-161Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-203-06968-4; 978-0-415-69687-6; 978-0-415-69688-3
SchlagwörterAffekt; Emotion; Erfolg; Erwartung; Kognition; Lernpsychologie; Selbstwirksamkeit; Erfolg; Erwartung; Gruppenarbeit; Kognition; Lernen; Motivation; Schüler; Wert; Lernpsychologie; Affekt; Instruktion; Wirkung; Lernforschung; Wissenserwerb; Selbstwirksamkeit; Schüler; Feedback; Lernen; Lernforschung; Motivation; Wissenserwerb; Gruppenarbeit; Einflussfaktor; Fallbeispiel; Instruktion; Wert; Wirkung
AbstractThe authors provide an in-depth critical review of the complex relations between cognitive, motivational and emotional processes at work in collaborative learning situations. Here, motivation is defined as an interaction between the subjective values that people attach to achieving learning goals (how much do they want to achieve them, and why?) and their subjective expectations of being able to achieve them (to what extent do they see themselves and their group as able to achieve?). The factors influencing values and expectancies in collaborative interactions are reviewed, and their influences on emotions and collaborative problem-solving are discussed. The chapter concludes with four illustrations from the authors' research project that highlight the interplay of motivational and emotional factors during the students' knowledge co-construction. For example, the positive or negative effects on motivation and learning are shown with respect to "scripting" the students' collaboration, and emotional and motivational reactions to educational feedback are discussed. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: