Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Weißeno, Georg; Eck, Valentin |
---|---|
Titel | Motivation in political education lessons. |
Quelle | Aus: Brunold, Andreas (Hrsg.); Ohlmeier, Bernhard (Hrsg.): School and community interactions. Interface for political and civic education. Wiesbaden: Springer VS (2013) S. 63-76
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 3-531-19476-3; 978-3-531-19476-9 |
DOI | 10.1007/978-3-531-19477-6_5 |
URN | urn:nbn:de:0168-ssoar-75861-6 |
Schlagwörter | Kompetenz; Wissen; Staatsbürgerliche Erziehung; Empirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Multivariate Analyse; Selbstkonzept; Multiple-Choice-Verfahren; Mediennutzung; Deutschland; Gymnasium; Motivation; Multivariate Analyse; Politische Bildung; Realschule; Schüler; Wissen; Didaktik; Projekt; Kompetenz; Regressionsanalyse; Interesse; Multiple-Choice-Verfahren; Wissenserwerb; Europäische Union; Schuljahr 09; Schulkultur; Realschule; Gymnasium; Schüler; Interesse; Motivation; Wissenserwerb; Didaktik; Projekt; Regressionsanalyse; Europäisches Bewusstsein; Migrationshintergrund; Politische Bildung; Soziokulturelle Bedingung; Sozialkapital; Migrationshintergrund; Einflussfaktor; Europäische Union; COMENIUS (Schüleraustauschprogramm); Deutschland |
Abstract | The authors are reporting the German results of the project "Teacher empowerment to Educate Students to Become Active European Citizens" (TEESAEC) which was supported by the European Union from the year 2006 to 2009 within the framework of the Comenius Programme. This study has two objectives: On the one hand, lesson materials on the European Union were developed in the form of a Web Quest. On the other hand, a knowledge and motivation test was conducted in participating countries (Germany, Netherlands, UK, Austria, Estonia and Switzerland). (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/2 |