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Autor/inn/enWeißeno, Georg; Eck, Valentin
TitelMotivation in political education lessons.
QuelleAus: Brunold, Andreas (Hrsg.); Ohlmeier, Bernhard (Hrsg.): School and community interactions. Interface for political and civic education. Wiesbaden: Springer VS (2013) S. 63-76
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
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Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-531-19476-3; 978-3-531-19476-9
DOI10.1007/978-3-531-19477-6_5
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-75861-6
SchlagwörterKompetenz; Wissen; Staatsbürgerliche Erziehung; Empirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Multivariate Analyse; Selbstkonzept; Multiple-Choice-Verfahren; Mediennutzung; Deutschland; Gymnasium; Motivation; Multivariate Analyse; Politische Bildung; Realschule; Schüler; Wissen; Didaktik; Projekt; Kompetenz; Regressionsanalyse; Interesse; Multiple-Choice-Verfahren; Wissenserwerb; Europäische Union; Schuljahr 09; Schulkultur; Realschule; Gymnasium; Schüler; Interesse; Motivation; Wissenserwerb; Didaktik; Projekt; Regressionsanalyse; Europäisches Bewusstsein; Migrationshintergrund; Politische Bildung; Soziokulturelle Bedingung; Sozialkapital; Migrationshintergrund; Einflussfaktor; Europäische Union; COMENIUS (Schüleraustauschprogramm); Deutschland
AbstractThe authors are reporting the German results of the project "Teacher empowerment to Educate Students to Become Active European Citizens" (TEESAEC) which was supported by the European Union from the year 2006 to 2009 within the framework of the Comenius Programme. This study has two objectives: On the one hand, lesson materials on the European Union were developed in the form of a Web Quest. On the other hand, a knowledge and motivation test was conducted in participating countries (Germany, Netherlands, UK, Austria, Estonia and Switzerland). (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/2
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