Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYang, Hui-Chun
TitelLanguage Anxiety, Acculturation, and L2 Self: A Relational Analysis in the Taiwanese Cultural Context.
QuelleIn: Electronic journal of foreign language teaching, 9 (2012) 2, S. 183-193
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0219-9874
SchlagwörterKultur; Empirische Forschung; Gesellschaft; Angst; Hemmung; Sprechen; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprache; Englischunterricht; Taiwan
AbstractDue to the detrimental effects of foreign language anxiety on multiple areas of language achievement, a large body of research has been devoted to examining the sources of this anxiety. Yet very few studies have con-sidered acculturation and L2 self as causal factors in foreign language anxiety. This enquiry proposes hypothesized links between foreign language anxiety, three components of Schumann's acculturation theories (assimilation, preservation, and adaptation), two aspects of Dörnyei's L2 motivational self system (ideal L2 self and ought-to L2 self), and selected sociodemographic variables in the Taiwanese EFL context. A setwise multiple regression analysis revealed four variables that contributed significantly to the prediction of foreign language anxiety: the L2 self, preservation, hours spent on English listening comprehension practice, and self-perceived English proficiency. The pedagogical implications of these findings for reducing foreign language anxiety and for improving foreign language learning are discussed. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Electronic journal of foreign language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: