Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFernández Dobao, Ana
TitelCollaborative Dialogue in Learner-Learner and Learner-Native Speaker Interaction.
QuelleIn: Applied linguistics, 33 (2012) 3, S. 229-256Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1477-450X
DOI10.1093/applin/ams002
SchlagwörterEmpirische Forschung; Qualitative Forschung; Kommunikationssituation; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Interaktion; Kollaboration; Empirische Forschung; Interaktion; Native Speaker; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Kollaboration
AbstractThis study analyses intermediate and advanced learner-learner and learner-native speaker (NS) interaction looking for collaborative dialogue. It investigates how the presence of a NS interlocutor affects the frequency and nature of lexical language-related episodes (LREs) spontaneously generated during task-based interaction. Twenty-four learners of English as a foreign language and eight English NSs participated in the study. The results obtained confirm that lexical LREs tend to be more frequent and more likely to be successfully resolved in learner-NS than in learner-learner interaction. However, the analysis of the patterns of interaction of two selected dyads reveals that not all NSs can be expected to provide the same kind of linguistic assistance to the learner. The participants' collaborative or non-collaborative orientation to the activity, shaped by their goals and level of involvement in the task, seems to have a stronger effect on the nature of the interaction and the opportunities this offers for LREs and learning than the overall proficiency of the dyad. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: