Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoser, Jason; Harris, Justin; Carle, John
TitelImproving teacher talk through a task-based approach.
QuelleIn: ELT journal, 66 (2012) 1, S. 81-88
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/ccr016
SchlagwörterFragebogen; Qualitative Forschung; Grundschule; Lehrer; Sprechübung; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Japan
AbstractThis article reports on a teacher-talk training course for Japanese primary school teachers, who are preparing to teach 'communicative English' for the first time. The article argues that teacher-talk training is important for communicative classes with young students because most of the input and interaction is by default teacher centred. In our course, through a task-based approach including the use of digital recorders for self-transcribing, teachers were able to practise providing rich comprehensible input as well as scaffolding in English through role-playing classroom tasks. The before and after performances of two teachers doing a listen-and-draw task is analysed to demonstrate the importance of training in teacher talk. In concluding the article, we review the participants' survey feedback for the course. Our hope is that the article provides a convincing argument for teacher-talk training as well as offering a model for similar courses. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: