Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrimminger, Elke
TitelAn empirical study about the importance of teachers' educational beliefs and acculturation attitudes for the implementation of intercultural education in physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine empirische Untersuchung zur Bedeutung der pädagogischen Überzeugung und den Standpunkten der kulturellen Anpassung von Lehrern für die Realisierung der interkulturellen Schulung beim Sportunterricht.
QuelleIn: Journal of physical education & health, 1 (2012) 1, S. 5-14
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2084-6002
SchlagwörterKultur; Empirische Untersuchung; Erfahrung; Kulturaustausch; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Lehrerverhalten; Lehrer-Schüler-Relation; Lehren; Kulturkonflikt; Kultursoziologie; Sportunterricht
AbstractPrevious research suggests that teachers' behaviour is influenced by educational beliefs and attitudes. This article focuses on two explorative studies among 99 and 18 physical education teachers, and aims to find out if educational beliefs and acculturation attitudes influence teachers' willingness and behaviour to promote students' intercultural competence through physical education lessons. The research design is based on a mixed-method approach. By interlocking quantitative and qualitative data, a mismatch between the expressed willingness and the real behaviour is uncovered. Educational beliefs influence the willingness but not the behaviour, whereas acculturation attitudes do not have any significant influence on the expressed willingness or on the behaviour. The impact depends on the accessibility of the namely constructs that is attained by reflection. Therefore, teacher education must be more than the conveyance of knowledge and techniques but provides teachers with strategies to reflect on their belief systems and their implication on teaching. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of physical education & health" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: