Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNaul, Roland; Schmelt, Dorothee; Dreiskämper, Dennis; Hoffmann, Dirk; L'Hoir, Monique
Titel'Healthy children in sound communities' (HCSC/gkgk) - a Dutch-German community-based network project to counteract obesity and physical inactivity.
Gefälligkeitsübersetzung: "Gesunde Kinder in gesunden Kommunen" (gkgk) - ein deutsch-niederländisches kommunalbasiertes Netzwerkprojekt, um Fettleibigkeit und Bewegungsmangel entgegenzuwirken.
QuelleIn: Family practice, 29 (2012) Suppl. 1, S. i110-i116
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-2136; 1460-2229
DOI10.1093/fampra/cmr097
SchlagwörterMotorische Entwicklung; Deutschland; Grundschule; Kind; Lebensführung; Niederlande; Übergewicht; Fitness; Motorische Entwicklung; Schulkind; Sportpädagogik; Aktivität; Intervention; Kind; Grundschule; Schulkind; Aktivität; Adipositas; Übergewicht; Gemeinde (Kommune); Bewegung (Motorische); Fitness; Sportpädagogik; Grundschulalter; Intervention; Lebensführung; Deutschland; Niederlande
AbstractBACKGROUND: In 12 municipalities at the German-Dutch border an integrated approach of a multi-component intervention programme (physical activity, nutrition, public health, improvement of the physical environment) to enhance an active lifestyle has been implemented in 39 primary schools for a 4-year longitudinal intervention and evaluation study. OBJECTIVE: A weekly lesson plan, including 3 hours of health enhanced physical education and two additional hours of physical activities offered by sport clubs to balance motor deficits and to reduce overweight and obesity was implemented. Furthermore, another hour of cross-curricular education of health and nutrition education is part of the school curriculum. To achieve 60 to 90 minutes of daily physical activities for 6- to 10-year-old pupils active commuting to school has become a part of school life. METHODS: A physical fitness and motor development test is applied each school year including BMI measurements as a part of a socio-ecological concept. Intrapersonal developments of the pupils are measured by different questionnaires focusing on the individual social context of physical activity, nutrition habits and time allocation for electronic media. RESULTS: Original values of Motor Ability tests show significant increase in endurance, coordination, velocity and force tasks. Also first changes for BMI distribution are explored in only one year intervention. CONCLUSION: First results indicate the possibility to counteract obesity and to increase levels of physical fitness and motor development by a multi-component progamme and a multi-sector approach of intervention. The longitudinal design of the study allows having a look on long-term effects. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Family practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: