Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMok, Ka Ho
TitelThe rise of transnational higher education in Asia.
Student mobility and studying experiences in Singapore and Malaysia.
QuelleIn: Higher education policy, 25 (2012) 2, S. 225-241Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/hep.2012.6
SchlagwörterLehre; Auslandsbeziehungen; Mobilität; Studium; Akademischer Austausch; Student; Ausland; Malaysia; Singapur
AbstractIn recent decades, trade in higher education services has become increasingly popular in Asia. Realizing the importance and the economic potential of higher education not only for generating national incomes, but also for asserting soft power in the highly competitive world, the governments of Malaysia and Singapore have put serious efforts in questing for the regional education hub status, engaging overseas partners to diversify transnational higher education (TNHE) programmes catering for local citizens' and foreign students' pressing education demand. In this context, this article aims to examine TNHE degree students' evaluation of their studying experiences in Singapore and Malaysia in a way to apprehend the progress, achievement and difficulties of these two potential education hubs in Asia. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: