Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoen, Jessie; Klehe, Ute-Christine; Van Vianen, Annelies E. M.
TitelTraining career adaptability to facilitate a successful school-to-work transition.
QuelleIn: Journal of vocational behavior, 81 (2012) 3, S. 395-408Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0001-8791; 1095-9084
DOI10.1016/j.jvb.2012.10.003
SchlagwörterKompetenz; Konfliktverhalten; Psychosozialer Faktor; Selbstbewusstsein; Selbstbild; Selbsteinschätzung; Selbstverantwortung; Arbeitsplatz; Beschäftigung; Erfolgskontrolle; Niederlande; Qualität; Selbstbewusstsein; Selbstverantwortung; Unterbeschäftigung; Selbstbild; Berufsanfänger; Karriereplanung; Kompetenz; Selbsteinschätzung; Erfolgskontrolle; Unterbeschäftigung; Arbeitsplatz; Arbeitsuche; Berufliche Stellung; Beschäftigung; Karriereplanung; Unterwertige Beschäftigung; Master-Studiengang; Bachelor-Studiengang; Qualität; Trainingsmaßnahme; Hochschulabsolvent; Berufsanfänger; Niederlande
Abstract"The transition from school to work is one of the most critical steps in graduates' careers, as it can determine vocational outcomes and future career success. Yet, these newcomers to the labor market often take longer than regular job seekers to find a suitable job, are more likely to experience a job mismatch and to suffer from underemployment. In this study, we proposed that career adaptability might help remedy this problem. We therefore developed a training aimed at providing graduates with career adaptability resources, with the assumption that this may foster training-participants' later career adaptability and employment quality. A longitudinal field quasi-experiment compared the development of each career adaptability dimension between a training group (n=32) and a control group (n=24) over three points in time (pre-training measurement, post-training measurement and follow-up measurement six months later). Repeated measures analyses showed an overall increase in concern, control and curiosity within the training group, where as there was no increase (concern) or even an overall decrease (control and curiosity) within the control group. Consequently, the training succeeded in enhancing participants' control and curiosity in the long run. Furthermore, among participants who had found employment half a year later, training participants reported higher employment quality than did members of the control group. In sum, results showthat providing graduates with career adaptability resources can raise their chances on finding a qualitatively good job." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of vocational behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: