Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMatschke, Christina; Sassenberg, Kai
TitelI want to be like you. Self-regulation in the development of the social self.
QuelleIn: Social psychology, 43 (2012) 3, S. 115-126Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1864-9335; 2151-2590
DOI10.1027/1864-9335/a000090
SchlagwörterGruppenzugehörigkeit; Soziale Identität; Motivation; Strategie; Ziel
AbstractEntering a new group provides the potential of forming a new social identity. Starting from self-regulation models, the authors propose that goals (e.g., internal motivation to enter the group), strategies (e.g., approach and avoidance strategies), and events (e.g., the group's response) affect the development of the social self. In two studies, the authors manipulated the group's response (acceptance vs. rejection) and assessed internal motivation as well as approach and avoidance strategies. It was expected, and found, that when newcomers are accepted, their use of approach strategies (but not avoidance strategies) facilitates social identification. In line with self-completion theory, for highly internally motivated individuals approach strategies facilitated social identification even upon rejection. The results underline the active role of newcomers in their social identity development. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: