Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Dicke, Klaus |
---|---|
Titel | Repräsentation und Integration der Universitäten im Vergleich zwischen Deutschland und den USA. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 65 (2012) 2, S. 139-152Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Vergleich; Subkultur; Leitbild; Deutschland; Leitbild; Lernziel; Partizipation; Student; Subkultur; Universität; USA; Lebensraum; College; Hochschulbau; Hochschulorganisation; Vergleich; College; Lernziel; Lebensraum; Partizipation; Universität; Hochschulbau; Hochschulorganisation; Hochschulstruktur; Student; Deutschland; USA |
Abstract | Debates over university reform in Germany often borrow from those taking place in United States colleges and universities. The author examines German and American university cultures by comparing the architecture, goals for higher education, and student participation in university governance in the two nations' collegiate institutions. This close look reveals significant differences in resources, routines, and mechanisms for integrating and representing universities in the public sphere, differences that reform debates should take into account. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2012/4 |