Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Caspari, Daniela; Schinschke, Andrea |
---|---|
Titel | Sprachmittlung: Überlegungen zur Förderung einer komplexen Kompetenz. |
Quelle | In: Fremdsprachen lehren und lernen, 41 (2012) 1, S. 40-53
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | Anhang; Anmerkungen 2 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0932-6936 |
Schlagwörter | Bildungsstandards; Sekundarstufe II; Kompetenzorientierung; Sprachbewusstsein; Sprachfertigkeit; Sprachmittlung; Aufgabenstellung; Kompetenzentwicklung |
Abstract | It is argued that mediation is a highly complex competence. A task for advanced learners consisting of several parts is used to illustrate the required steps. The task takes into account several principles that have been neglected so far (e.g. individual competences, reading comprehension of the German text, systematic progression within the task). Additionally, we show the different functions of "mirror texts" for the development of mediation tasks. (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2012/4 |