Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEhrenberg, Ronald G.
TitelAmerican higher education in transition.
QuelleIn: The journal of economic perspectives, 26 (2012) 1, S. 193-216
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-3309; 1944-7965
DOI10.1257/jep.26.1.193
SchlagwörterBildung; Befristeter Arbeitsvertrag; Bildung; Finanzierung; Hochschullehrer; USA; Hochschulpolitik; Ausgaben; Hochschulbildung; Ausgaben; Einkommenshöhe; Finanzierung; Befristeter Arbeitsvertrag; Hochschulbildung; Hochschulpolitik; Studiengebühren; Hochschullehrer; Hochschulpersonal; Hochschulsystem; USA
Abstract"American higher education is in transition along many dimensions: tuition levels, faculty composition, expenditure allocation, pedagogy, technology, and more. During the last three decades, at private four-year academic institutions, undergraduate tuition levels increased each year on average by 3.5 percent more than the rate of inflation; the comparable increases for public four-year and public two-year institutions were 5.1 percent and 3.5 percent, respectively. Academic institutions have also changed how they allocate their resources. The percentage of faculty nationwide that is full-time has declined, and the vast majority of part-time faculty members do not have Ph.D.s. The share of institutional expenditures going to faculty salaries and benefits in both public and private institutions has fallen relative to the share going to nonfaculty uses like student services, academic support, and institutional support. There are changing modes of instruction, together with different uses of technology, as institutions reexamine the prevailing 'lecture/discussion' format. A number of schools are charging differential tuition across students. This paper discusses these various changes, how they are distributed across higher education sectors, and their implications. I conclude with some speculations about the future of American education." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: deskriptive Studie.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The journal of economic perspectives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: