Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Lafont, Lucile |
---|---|
Titel | Cooperative learning and tutoring in sports and physical activities. Gefälligkeitsübersetzung: Kooperatives Lernen und Anleitung in Sport und Bewegung. |
Quelle | Aus: Dyson, Ben (Hrsg.); Casey, Ashley (Hrsg.): Cooperative learning in physical education. A research-based approach. New York, NY; London: Routledge (2012) S. 136-149
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 0-415-66738-0; 978-0-203-13298-2; 978-0-415-66738-8 |
DOI | 10.4324/9780203132982 |
Schlagwörter | Forschung; Soziale Anerkennung; Gruppendynamik; Verbale Kommunikation; Soziale Interaktion; Körperliche Entwicklung; Lernen; Soziale Kompetenz; Didaktik; Schülerorientierter Unterricht; Gruppenunterricht; Unterrichtsmodell; Bewegungserziehung; Handball; Schulsport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Tischtennis; Frankreich |
Abstract | The role of analysing verbal interaction between peers within cooperative groups or dyads is lined out. First, it is explained how French physical education curricula can stimulate physical education teachers to implement Cooperative Leraning situations, which are devoted to enhancing students' social roles through their work in small groups. Furthermore, four qualitative analyses of verbal interactionsbetween peers in small groups conducted with French students across different sports during physical lessons were examined. (Verf. verändert). (Autor). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn |
Update | 2017/2 |