Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Lécureur, Bertrand |
---|---|
Titel | Enseigner le nazisme et la Shoah. Une étude comparée des manuels scolaires en Europe. Teaching nazism and the Shoah. A comparative study of European school history textbooks. |
Quelle | Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht (2012), 256 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Eckert. Die Schriftenreihe. 131 |
Beigaben | Literaturangaben S. [225]-242; Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Titelbild |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-283-86289-1; 978-1-283-86289-9; 978-3-89971-917-8 |
Schlagwörter | Sekundarbereich; Schulbuch; Geschichtsunterricht; Judenvernichtung; Nationalsozialismus; Belgien; Deutschland; Großbritannien |
Abstract | How have the Nazi period and the Shoah been presented in history textbooks for secondary schools published since 1950 in Germany, the United Kingdom, French-speaking Belgium and France? This volume compares their contents by underlining the evolution of this content and the influence of the historic researches as well as the various events which have been topical over the last fifty years. Whilst the European public opinion often mentions the deep silence about this Nazi period and the Shoah up to the late nineties, German textbooks from the fifties provided pupils, aged 14 to 16, with import. |
Erfasst von | Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig |
Update | 2014/1 |