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Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHartmann, Bastian; Werding, Martin
InstitutionCESifo GmbH
TitelDonating time or money.
Are they substitutes or complements?
Gefälligkeitsübersetzung: Freizeitausgleich oder Vergütung. Schließen sie sich aus oder ergänzen sie sich?
QuelleMünchen (2012), 23 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCESifo working paper. 3835
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterKultur; Bildungsniveau; Sozialer Faktor; Verhaltensmodell; Verhaltenstheorie; Lebensalter; Belgien; Dänemark; Deutschland; Finnland; Frankreich; Geschlecht; Griechenland; Großbritannien; Irland; Lebensalter; Luxemburg; Niederlande; Norwegen; Österreich; Polen; Portugal; Slowenien; Soziales Handeln; Spanien; Schweden; Ungarn; Präferenz; Kultur; Spende; Bildungsniveau; Europäische Union; Soziales Handeln; Geschlecht; Gesundheitszustand; Spende; Einkommenshöhe; Ökonomisches Verhalten; Berufliche Stellung; Ehrenamtliche Arbeit; Familienstand; Präferenz; Zeitverwendung; Non-Profit-Organisation; Europäische Union; Belgien; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Luxemburg; Niederlande; Norwegen; Polen; Portugal; Schweden; Slowenien; Spanien; Ungarn; Österreich
AbstractDecisions to donate time or money for charitable purposes are typically seen as make-or-buy decisions, implying that there should be a clear distinction between individuals engaging in one of these two forms of giving and that this distinction should be somehow linked to opportunity costs. But this is not at all what we observe in micro-level data. We therefore suggest an alternative explanation by which time and cash donations are complements rather than substitutes. Assuming that there is asymmetric information about charities' activities and their effectiveness, doing volunteer work may serve as a screening mechanism enabling donors to better assess the use that is made of the money they could contribute. We formalize this idea and, building on the European Social Survey (ESS), we also provide empirical evidence regarding the co-variation of volunteering and donating money which is suited to support our view. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2016/2
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