Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDronkers, Jaap; Heus, Manon de
InstitutionCentre for Research and Analysis of Migration (London)
TitelImmigrants' children scientific performance in a double comparative design.
The influence of origin, destination, and community.
Gefälligkeitsübersetzung: Wissenschaftliche Leistung von Einwandererkindern in einem doppelt vergleichenden Design. Der Einfluss der Herkunft, des Ziels und der Gemeinschaft.
QuelleLondon (2012), 20 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCReAM discussion paper. 2012,13
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterKultur; Kulturelle Identität; Bildungssystem; Schüler; Schulleistung; Naturwissenschaftliche Bildung; Einwanderungsland; Wertorientierung; Religion; Internationaler Vergleich; Australien; Belgien; Deutschland; Dänemark; Finnland; Griechenland; Großbritannien; Herkunftsland; Lettland; Liechtenstein; Luxemburg; Neuseeland; Niederlande; Norwegen; Portugal; Schottland; Schweiz; Österreich
AbstractThis paper studies the scientific literacy of immigrant children in a cross-classified multilevel framework. Using data from the 2006 PISA survey, features of immigrant children's countries of origin, countries of destination, and communities (the specific origin-destination combination) are taken into account in order to explain macro-level differences in immigrants' educational performance. Our sample consists of 9414 15-year-old immigrant children, originating from 46 different countries, living in 16 Western countries of destination. Results show that differences in scientific performance between immigrant children from different origins and between children living in different countries of destination cannot be fully explained by compositional differences. Contextual attributes of origin countries, destination countries, and communities matter as well. It is for instance shown that the better educational performance of immigrant children living in traditional immigration receiving countries cannot be explained by these children's favourable background characteristics. The political and economic features of the origin countries did not influence the science performance, in contrast with the origin countries' prevailing religions. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2016/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: