Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEuropäische Kommission / Education, Audiovisual and Culture Executive Agency
TitelEntrepreneurship education at school in Europe.
National strategies, curricula and learning outcomes.
QuelleBrussels (2012), 92 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-9201-252-6
DOI10.2797/80384
SchlagwörterBildungsinhalt; Belgien; Bildungspolitik; Bulgarien; Curriculum; Dänemark; Deutschland; Estland; Europa; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Liechtenstein; Luxemburg; Malta; Niederlande; Norwegen; Österreich; Polen; Portugal; Rumänien; Slowakei; Slowenien; Spanien; Türkei; Unternehmer; Lettland; Litauen; Schweden; Ungarn; Zypern; Bildungspolitik; Internationaler Vergleich; Qualifikation; Karriereplanung; Bildungsinhalt; Schulbildung; Primarbereich; Sekundarbereich; Schulbildung; Curriculum; Ökonomisches Verhalten; Karriereplanung; Qualifikation; Unternehmer; Internationaler Vergleich; Belgien; Bulgarien; Deutschland; Dänemark; Estland; Europa; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Lettland; Liechtenstein; Litauen; Luxemburg; Malta; Niederlande; Norwegen; Polen; Portugal; Rumänien; Schweden; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Türkei; Ungarn; Zypern; Österreich
AbstractThe report consists of both a comparative overview and national descriptions. The short comparative overview, covering EU Member States, plus Iceland, Liechtenstein, Norway and Turkey, shows that the great majority of European countries address entrepreneurship education through national strategies or initiatives. At primary education level, two thirds of European countries explicitly acknowledge entrepreneurship in central steering documents while in secondary education virtually all countries integrate entrepreneurship into the curriculum, either as part of the general objectives of the overall curriculum, or within subject curricula or through a combination of these approaches. Thus the importance of entrepreneurship education is widely recognised. Moreover, many European countries define specific learning outcomes for entrepreneurship education covering entrepreneurial attitudes, knowledge and skills. Finally, the report also presents those countries where concrete guidelines and teaching materials give support to teachers, as well as a picture of current initiatives and ongoing reforms. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2016/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: