Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Siraj-Blatchford, Iram (Hrsg.); Mayo, Aziza (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Early childhood education. 4. Current debates in early childhood education research. 1. publ. |
Quelle | Los Angeles, Calif. u.a.: Sage (2012), VI, 374 S. |
Reihe | Sage library of educational thought and practice |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-8492-0737-2; 978-1-8492-0737-9 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Bildungsmonitoring; Empirische Forschung; Evaluation; Längsschnittuntersuchung; Methode; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Soziale Ungleichheit; Frühe Kindheit; Familie; Bildungspolitik; Eltern; Kind; Kindergarten; Frühpädagogik; Grundschule; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Inklusion; Pädagoge; Effektivität; Handbuch; Leistungsmessung; Nachschlagewerk; Prävention; Qualität; Welt; Wirkung; Afrika; Großbritannien; USA |
Abstract | This volume considers effective practices of researching early years education by looking at examples of longitudinal studies and randomized controlled trials. It suggests instruments to monitor and evaluate early childhood education and effective application of mixed quantitative and qualitative research towards policy changes. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2012/2 |