Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClausen, Bernd; Chatterjee, Sebanti
TitelDealing with 'western classical music' in Indian music schools. A case study in Kolkata, Bangalore, Goa and Mumbai.
QuelleAus: Knigge, Jens (Hrsg.); Niessen, Anne (Hrsg.): Musikpädagogisches Handeln. Begriffe, Erscheinungsformen, politische Dimensionen. Essen: Die Blaue Eule (2012) S. 112-131
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMusikpädagogische Forschung. 33
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-89924-346-8
URNurn:nbn:de:0111-opus-87534
SchlagwörterMusikschule; Musikalische Grunderziehung; Musikkultur; Musikunterricht; Internationaler Vergleich; Studie; Deutschland; Indien
AbstractThis article summarizes the design and results of an efficiency study that accompanied a skill-enhancement project for Indian teachers of Western classical music in selected cities in India, undertaken by the Goethe-Institut Kolkata from 2009 to 2011 in collaboration with the University of Music Würzburg. At the same time it contributes to a segment of comparative music educational research with an interdisciplinary approach to provide further thoughts on a methodological and theoretical foundation in comparative music educational research. The framework of this case study is a challenge for the researcher since it evokes right from the beginning various prejudices ranging from postcolonial criticism to political intentions and workouts of (German) development policies and so forth; however, by understanding comparative research as the careful evaluation of one's diversity of experience by acknowledging that this music praxis has roots in the past as well as in the present leads to an adjustment and a holistic understanding of this segment of music education in India. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: