Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEdele, Aileen; Schotte, Kristin; Hecht, Martin; Stanat, Petra
TitelListening comprehension tests of immigrant students' first language (L1) Russian and Turkish in grade 9.
Scaling procedure and results.
QuelleBamberg: Otto-Friedrich-Universität (2012), 17 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNEPS Working Paper. 13
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildungsforschung; Empirische Untersuchung; Forschungsdesign; Skalierung; Sprachtest; Testdurchführung; Schuljahr 09; Schüler; Erstsprache; Hörverständnis; Russisch; Türkisch; Muttersprache; Deutschland
AbstractImmigrant students' proficiency in their first languages Russian and Turkish is examined in three starting cohorts within the National Educational Panel Study (NEPS). This paper reports the scaling procedure and results for the L1-tests in starting cohort 4, grade 9. The tests developed for this purpose are described and the design of the study is delineated, including the criteria participants had to meet in order to participate in the L1-tests and a brief description of the samples. Subsequently, the results of analyses for the Russian and Turkish L1-test are presented. Preliminary analyses for each test address the exclusion of cases and several descriptive statistics such as relative frequencies of correct responses and of missing responses. With regard to scaling, the applied model is described and item parameters as well as item fit indices are presented. In addition, differential item functioning, distractor analyses, the distribution and reliability of person estimates are reported. Tests of unidimensionality and of item dependencies are also described. Overall, the L1-tests fit the Rasch model well and prove suitable for testing the proficiency of the target population in their first languages Russian and Turkish. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: