Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVoogt, Joke
TitelAre teachers ready to teach in the knowledge society? Considerations based on empirical findings.
QuelleAus: Schulz-Zander, Renate (Hrsg.); Eickelmann, Birgit (Hrsg.); Moser, Heinz (Hrsg.); Niesyto, Horst (Hrsg.); Grell, Petra (Hrsg.): Jahrbuch Medienpädagogik. 9. Wiesbaden: VS, Verl. für Sozialwissenschaften (2012) S. [17]-28
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheJahrbuch Medienpädagogik. 9
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-531-18119-6; 978-3-531-94219-3
DOI10.1007/978-3-531-94219-3_2
SchlagwörterPädagogik; Empirische Forschung; Wissensgesellschaft; Kreativität; Informations- und Kommunikationstechnologie; Medienkompetenz; Lehrer; Lernen; Lehren; Curriculum; Beruf; Entwicklung
AbstractOur society is moving towards a knowledge society, in which Information and Communication Technology has a crucial place. It is argued that these societal changes also imply that curricula and pedagogy have to change. This contribution discusses which competencies teachers need to be able to teach in the knowledge society. Findings from empirical studies suggest that teachers not only need positive attitudes towards Information and Communication Technology, they also need knowledge and skills to be able to integrate IGT and pedagogy in creative ways. Finally, to be able to enact the change that is required from teachers a broader view on the teacher profession is needed. Teachers need to become teacher leaders who are able and willing to collaborate with other teachers in preparing themselves for 21st Century teaching. It is acknowledged that the changes required from teachers cannot be singled out, but should be part of a systemic change effort in which also schools and policy is involved. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: